fredag den 28. september 2007

Ja, og man mangler aldrig skruer ved montering!

Man kan her tydeligt se en side og begyndelsen til en hylde! Og ingen fisk, dyveler eller skruer - ren IKEA. Uden IKEA altså-

Spøg til side, hvorfor jeg ikke har skrevet længe forklares snarest - dem af Jer der er rendt ind i mig de sidste par uger ved, at dobbeltstrikningen rider mig som en mare, og jeg sætter selv de hårdeste deadlines. Men lidt er det da også blevet til-

Først en lille billedserie om dette lille tørklæde i dobbeltstrik, og i Peterhead:




De to sider er splittet, og en rosa og en grøn erstatter hver en farve i grund-delen, og indgår i to nye sider med dobbeltstrik, der atter samles (her er der vist en fisk alligevel!) til enkelt og ligefremt to farvet dobbeltstrik. Når jeg så har strikket ´rundt om halsen´ skal den anden ende af tørklædet puttes gennem denne dobbelte del, og det vil sidde godt under en frakke.
Mulighederne er uendelige.
Jeg har også gang i et andet dobbeltstrik-projekt: med to farver Kauni - den varme er den jeg kalder gylden mix, den kolde er beige-hvid-grå - kopierede jeg Kaffe Fassetts valmuer, der altid har facineret mig, og kastede mig ud i følgende:



Har regnet med, at der kan laves kant når jeg rammer de 22 valmuer i bredden, og med pli kan der nås een til to rækker om dagen, og så kanten.........der forresten skal være stribet i dobbeltstrik i de to farver, selvfølgelig! Måske jeg tager det på i Næstved?

Dobbeltstrik er sjovt, og som sagt er mulighederne uendelige - og her vil jeg citere en anden: hvorfor strikke een strømpe, når man kan strikke to samtidigt? Det bør vel være mit næste forsøg udi kunsten?!

Ellers: kanter forneden på bluser, manchetter, frakker der kan vendes, kanter på hætter, forkanter på trøjer, vanter, tasker der filtes, bare kom igang!




2 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det ser jo rigtig godt ud... gid jeg havde ligeså meget strikketid/energi som dig ;-)

Kh Karen S

Mette H. sagde ...

Jeg siger ligesom Karen, hvem der bare havde tid.

Det ser vildt godt ud. Jeg er helt vild med dit sjal med valmuerne.

Hvor meget garn skal man bruge på en weekend, spørger du. Mindst for samme beløb som dyret kostede.